Svar: Sove i eget værelse - 3 mdr.
24. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Helle
Det lyder som om at I alle trives godt med at lillepigen nu sover i egen seng på eget værelse og det er derfor helt fint. Du skal naturligvis stadig tjekke til hende og sikre dig at hun har det godt, det er fint med babyalarmen, når du selv sover, men i løbet af aftenen, hvor hun sover og du er vågen, skal du se til hende, tjekke hende rent fysisk:o)
Det er ikke usædvanligt at hun har behov for mad omkring midnat, snarer usædvanligt at hun hidtil har kunne sove fra 20-04... Jeg synes det lyder helt alderssvarende og helt relevant at hun vågner op og beder om en flaske på det tidspunkt, så må I skiftes til at give hende den, så I begge får mulighed for at sove lidt mere en gang imellem.
Du kan skifte til nan 2 når hun er 4 måneder og da nan 2 adskiller sig fra andre 'type 2' produkter ved at være fuldgyldig er det ikke noget problem at gøre dette, men som sagt først fra 4 måneder.
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske