Brev:
Legekammerater og musik når man skal sove
24. oktober 2007
Alder:
3 år, 5 mdr.
Legekammerater og musik når man skal sove
Hej Helen,
Det er længe siden og intet nyt er jo godt nyt ikk;-)
Vores datter er på mange måder blevet sådan en stor pige. Vi får tit sådan en wau fornemmelse over alle de ting hun lærer og det er ret facinerende og tit også ret morsomt.
Hun har en legekammerat i børnehaven som hun er meget glad for og det er gengældt - så meget at pæd. overvejer at begynde at skille dem lidt ad for det er lidt af et problem, når den ene er væk, specielt for drengen....
Når vores datter er hjemme går snakken om ham drengen konstant og fantasien fejler igenting: Han kan alt, har alt, må alt og alt det legetøj hun har, har hun fået af ham osv. og det er for så vidt også andre og andet hun fortæller opdigtede historier om.
Vi syntes jo det er meget sjovt, men jeg er lidt i tvivl om hvor vidt man bare skal nikke og lege med??? Helst ser jeg jo det bare er en del af hendes udvikling og at vi bare skal fortsætte med at lege med og alligevel ved jeg ikke..............
En anden ting vi lige ville høre dig om. At høre musik når hun skal sove, altså børnemusik, er det en dum idé? Vi er lidt uenige og har begge gode argumenter for og i mod:-)
Hun falder i søvn til musikken og så spiller den bare til den er færdig, det sker så at hun vågner og vil høre den igen og det får hun så lov til, men påvirker det hende søvn og underbevidsthed når hun sover?
Og en sidste ting:-) Jeg skrev til dig for noget tid siden at hun var begyndt at smide bleen. Det er nu gået helt i stå og hun vil helst have ble på. Nogle gange siger hun så til og så kommer hun på wc, men det er også det... Er det normalt at det godt kan gå i stå?
Det gik ellers så godt og vi har ikke indtryk af hun havde det dårligt med det, det gik fuldstændigt i hendes eget tempo, men fra den ene dag til den anden vil hun gerne have ble på igen - og det fik hun så. Skal vi holde lidt igen med at give hende ble på næste gang hun viser lyst til ikke at have den på?
Puha, det var en ordentlig omgang:-) Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner fra mig:-)