Svar: Vælling fra hvilken alder?
23. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Sine
Jeg er faktisk ligeså overrasket som du. Når man går ind på Hipp´s hjemmeside, så fremgår det umiddelbart at de i deres produktsortiment har vælling til børn fra 4 måneder, men når man så går ind på deres produkt "majsvælling" så står der fra 6 måneder på...
Umiddelbart skal du naturligvis holde dig til den aldersangivelse der står, om der så er ændret på sammensætningen i forhold til tidligere eller om de har lavet aldersangivelsen om fordi sundhedsstyrelsen jo anbefaler amning frem til 6 måneders alderen tør jeg ikke svare på.
Jeg tænker dog at det vil være helt relevant at få svar på dette og jeg vil derfor kontakte Hipp og spørge hvorfor de først anbefaler vælling fra 6 måneder.
På nuværende tidspunkt har jeg således ikke svaret, men vil vende tilbage til dig, når jeg har fundet ud af mere.
--------------------------------------------------- ----
TILBAGEMELDING FRA HIPP den 25. oktober 2007
Jeg har nu modtaget følgende tilbagemelding fra Hipp Konsumentkontakt: "Anledningen till förändringen är att WHO nu rekommenderar alla småbarnsmammor att amma upp till minst 6 månader.
Helt enkelt en anpassning till WHO:s rekommendationer.
Majsvällingen har samma innehåll och konsistens som tidigare. Produkten är alltså samma som tidigare."
----------------------------------------------- --------
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske