Brev:
Putning og rytme
23. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Putning og rytme
Hej Helen
Vi har en dejlig dreng på næsten 3 måneder. Han fungerer tilsyneladende som han skal. Han er begyndt at sige mange lyde, nogle gange rammer han det høje c så han bliver forskrækket over sig selv. Han elsker at se ind i et spejl. Vi kan få langtid til at gå med at sidde på armen foran badeværelse spejlet, hvor vi smiler og fører sjove intime samtaler.
Førhen ville han gerne ligge på sit aktivitets tæppe og sparke og se på de ting der hænger der, men nu er det som om, at det ikke har den store interesse mere. Han kan godt ligge der, men så er det med fingerne i munden og kikker i et stort spejl vi har sat op ved siden.
Er det en fase han er i gennem lige nu, da han jo gerne på et tidspunkt skulle begynde at gribe efter ting? Kan vi gøre noget for at stimulere ham til det?
Han har da han var mindre været rigtig nem at putte. Jeg ammede ham i soveværelset og lagde ham i vuggen, så kunne han selv ligge og falde i søvn. For ca. 14 dage siden begyndte han at græde meget når han skal ligges ned. Jeg bliver siddende ved ham og synger og aer ham på kinden til øjnene glider i. Det tog ca. 3 dage så blev gråden mindre og det tog kun et par minutter før han sov. i weekenden var min kæreste og jeg for første gang ude sammen, hvor han blev passet af mormor og morfar. Jeg havde forklaret hvordan jeg plejede at gøre, men min mor tor ham op, da han begyndte at græde og gik lidt omkring med ham inde i soveværelset. Hun puttede ham derefter og sang for ham også faldt han i søvn.
Aften efter var han helt umulig græd meget, som da vi startede. Kan det være pga. at min mor har taget ham op for det gør jeg ikke, jeg sidder hos ham, og at vi nu faktisk skal starte forfra med at vende ham til selv at falde i søvn. Eller er det en fase han er igennem. Har hørt at når de nærmer sig 3 måneder kan de blive mere pylrede ang. nærhed?
Han er også om dagen når han skal puttes i sin barnevogn begyndt inden for de sidste 14 dage at være svær at putte, det er ikke uden brok. Førhen faldt han i søvn ved mit bryst og jeg kunne ligge ham ned også sov han nemt 3-4 timer. Nu skal jeg ud til ham flere gange (allerede efter 30 min) og vugge ham lidt. nogle gange bliver jeg nødt til at køre en tur for at han falder i søvn igen. Det lykkes altid men jeg er ude ved ham næsten for hver ½ time. Hans øjne er som regl lukket, men han ligger og klynker / græder. Er det en fase han er igennem lige nu eller er der noget vi skal gøre anderledes?
Hans rytme ser nogenlunde sådan ud
kl. 07- 08 vågner
kl. 09 - 10 ud at sove i barnevogn ( er urolig hver ½ time )
kl 13 - 14 vågner. spiser og leger
kl. 15 - 16 puttes i barnevogn ( power napper ca. ½- 1 time
kl 18- 1830 gøres klar til nat. bad og ammes
spiser rigtig længe til aften kan godt tage en time, sover først ved kl 20 - 21
Sover nogle gange igennem til kl 06 hvor han ammes og sover igen til kl 08,00
Ellers vågner han ved 02 - 03 og skal have en tår på ca. ½ time
Skal jeg forsøge at ligge en time ind så han kan sove fra 18- 19 så det ikke skal tage 1.5 time at putte ham,
Med venlig hilsen
Christina