Brev:
Vil hverken spise eller drikke
22. oktober 2007
Alder:
11 mdr.
Vil hverken spise eller drikke
Hej Helen
Vores lille pige er næsten ved at være et år og er meget aktiv, nysgerrig og glad. Dog kæmper vi med at få hende til at spise og drikke.
Jeg har læst flere steder hvad børn i hendes alder skal indtage på en dag og det er langt fra, hvad vi kan få i hende.
Her er ca, hvordan en dag kan se ud:
Morgenmad 7- 8.30: Havregrød med smør og 2 slurke af mælk/vand
Frokost (vuggestuen): Her vil hun absolut ingenting spise og drikker kun ganske lidt.
---vil ikke sove i vuggestuen---
Eftermiddag 14-17 (hjemme): Spiser en kvart rugbrød med pålæg og en slurk vand.
---sover ca. 2 1/2 time når hun kommer hjem---
Aften 18-19: Spiser ganske lidt 4-5 skeer og drikker lidt mælk.
---sover ca. kl. 20 og får en flaske MME, som hun drikker ca. 100 - 150 ml af---
I løbet af natten sover hun meget uroligt og vågner flere gange og græder. Det hjælper kun når vi tager hende op i vores seng, her er hun dog stadig urolig.
Vi har en fornemmelse af at det er en periode hun er I, men syntes stadig det er underligt at hun ikke spiser og drikker mere når hun er så aktiv, som hun er. Hvad skal vi gøre?
De sidste par dage har hun fået nogle store røde knopper på kroppen (ligner lidt bumser), især rundt om munden - Kan det hele tyde på tænder eller burde vi gå til lægen ang. knopperne?
Håber at høre fra dig snart.
Med venlig hilsen
Maria