Svar: Måling af hovedomfang
2. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Børns hovedomfang kan variere. De ligner jo ofte forældrene og nogle har jo større hoveder end andre.
Da jeg ikke kan se din datter, og synes der er længe til dit næste sundhedsplejerskebesøg, ville jeg få en tid hos lægen. Han/hun vil kunne lave en sikker målig og føre den ind på kurven, som er blevet lavet over din datter da I var hos lægen i 5-ugers alderen.
Der er sikkert ikke noget at være bekymret over, men jeg synes da det er relevant at få det tjekket, så du får ro i sjælen:o)
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske