Brev:
Måling af hovedomfang
2. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Måling af hovedomfang
Hejsa
Min datter på 3½ måned trives rigtig godt, og er vokset fint fra fødslen til nu.
Min veninde spurgte en dag, om ikke min datter havde et lidt stort hoved. Det syntes jeg ikke, men nu kan jeg ikke lade være med at tænke på det.
Hun vejede 3940 ved fødslen, var 54 cm og hovedet var 37.
Ved 5 ugers undersøgelsen vejede hun 5,4, var 59,5 cm lang og hovedet var 39 cm.
Idag er der 12 dage til hun bliver 4 måneder. Jeg kender ikke helt hendes vægt men den ligger lige lidt over 7 kg, vil jeg mene. Hun er 65 cm lang (har jeg selv målt). Vi har også selv målt hovedet til 43 cm. Ved ikke om vi måler helt rigtigt, men vi måler omkring panden.
Er det for stort og skal jeg være bekymret for det? Sundhedsplejersken kommer igen om 4 måneder.