Svar: Maveproblemer - 3 mdr.
1. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Kære JM
Jeg kan sagtens forstå jeres bekymring, men mon ikke det går:o)
Laktulose består stort set kun af sukker og er ikke skadeligt. Mylicon betegnes også som "ugiftigt" med indeholder stoffer der kan genere slimhinden i tarmen. Mylicon bruges bl.a. til børn med kolik.
Jeg tror bestemt ikke at jeres søn tager skade af at få disse præperater lidt endnu. Efterhånden som han skal til at have anden mad, vil hans mave-tarm system også ændre sig.
I kan dog for en sikkerheds skyld spørge jeres læge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske