Brev:
Maveproblemer - 3 mdr.
1. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Maveproblemer - 3 mdr.
Vi har en søn, der er tre måneder gammel. Han har hele tiden fået Profylac. Han har dog siden fødslen haft store problemer med luft i maven og med forstoppelse. For at modvirke luften i maven startede vi for to mdr. siden med at give ham 4x10 dråber Mylicon dagligt (+ofte nogle dråber, hvis han går i stå under spisningen, da det virker som en god "appetitvækker"). For at modvirke forstoppelsen har han i to mdr. fået 2x2,5 ml Lactulose.
Hans mave har det fint nu. Han har normal afføring og han har ikke ondt. Men vi tør ikke rigtig stoppe med Lactulose og Mylicon, da han, hver gang vi prøver at trappe ned, får maveproblemer igen.
Kan han få for meget Lactulose/Mylicon? Kan det være skadeligt at fortsætte med at give ham det?
JM