Svar: 4½ mdr. og frygtelige nætter
1. februar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære MRR
Det er ulideligt med børn der vågner flere gange i løbet af natten og når det ikke skyldes en infektion, så skyldes ofte en dårlig vane. Men din datter er jo ikke ret gammel, så hun har fortsat behov for amning om natten. Naturligvis ikke hver eller hveranden time, men det vil være naturligt at hun skal ammes enten midt på natten eller bliver ammet omkring midnat og så igen mellem 4-6 om morgenen.
Du skriver at hun ikke bliver ammet meget om dagen længere. Det er måske her problemet ligger? Du skal jo være sikker på, at hun får nok i løbet af dagen. Har du øget til tre portioner grød/mos, som du skrev om sidste gang? Ellers vil det nok være en god idé. Derudover skal hun ammes og have flaske som hidtil. Måske kan du presse lidt ekstra mælk (amning/flaske) ind i løbet af dagen.
Det er det bedste råd jeg kan give dig lige i øjeblikket, ud over de råd du har fået i mit tidligere svar. Håber det kan hjælpe jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske