Brev:
4½ mdr. og frygtelige nætter
1. februar 2004
Alder:
4 mdr.
4½ mdr. og frygtelige nætter
Hej Netsundhedsplejerske
Nu skriver jeg igen til dig for at få hjælp. Du er efterhånden blevet min sidste udvej og redning med hensyn til dette problem, vedrørende min datters nattesøvn.
Jeg har før skrevet til dig ang. hendes kostplan, den er der tjek på nu, men hun spiser dog aldrig store mængder.
Hun er 4½ mdr og jeg er ved at blive vanvittigt frustreret, dette her er virkelig ikke til at klare længere! Hun vågner utallige gange i løbet af natten.
Vi putter hende kl ca 20, og hun er morgenfrisk ved 08 tiden, så længden af natten er fin, men hun vågner mellem 5-10 gange på en nat, og jeg får MAX 2 timers sammenhængende søvn.
Hun sover i vuggen ved siden af mig (vi har IKKE mulighed for at give hende eget værelse!), når hun så vågner prøver jeg først med sutten, når den ikke går, hiver jeg hende over i sengen, hun giver sig ikke før hun får brystet. Om aftenen falder hun selv i søvn, helt uden problemer, så det er ikke fordi hun skal "spises i søvn" da, kun om natten. Jeg har prøvet at være hård og lade hende brokke sig/græde og bare holde i hånd og give sut, men hun kan blive ved resten af natten...
Og nu til kernen ved problemet - Jeg tror ikke på at ungen virkelig er sulten. Hendes far har nemlig taget hende et par nætter (da jeg ellers ville bryde sammen af søvnmangel), og hvis han står op og giver flaske kan hun godt tage 2½-3 timer af gangen men hun spiser KUN 40-60 ml modermælkserstatning. Så er det da ikke sult? Men hvis vi ikke giver hende mad græder hun ulykkeligt med tårer osv. (Der er ikke noget med ørerne, vi har fået det tjekket).
Hvad skal vi dog gøre, folk siger bare "ja det er hårdt med små børn", men vi kan ikke holde til det længere! Samtidig er jeg ked af, hvis det er slut med at amme, hun får ikke meget om dagen længere, og mit moderhjerte kan heller ikke klare at lade hende skrige, hun er jo stadig lille.
Venlig hilsen fra
en fortvivlet mor som håber på gode råd:-) TAK
MRR