Brev:
Amning og trøske
1. februar 2004
Alder:
2 mdr.
Amning og trøske
Min datter på 7 uger, har de sidste par uger ikke gidet at sutte ret længe hos mig (max 5-10 min), hvilket undrede mig meget, men sundhedsplejersken mente bare at hun var god til at tømme brystet...
I onsdags var vi så hos lægen, hvor han konstaterede trøske på tungen. Det er hun nu i behandling for. Mit spørgsmål er så: Kan trøske bevirke at hun mister lysten at sutte/spise?
Hun har på 9 dage taget 150g på, hvilket jo ikke er ret meget.
Vi supplerer nu med modermælkserstatning. Kan der være for lidt næring i et bryst? Jeg ville jo gerne nøjes med at amme, men min bekymring for om hun nu får nok, syntes at overskygge alt det hyggelige ved at amme.
Hvad er dit råd til mig?