Brev:
Hård mave - 8 mdr.
31. januar 2004
Alder:
8 mdr.
Hård mave - 8 mdr.
Hej
Jeg har en lille dreng på 8 mdr. med store mave problemer. Det startede allerede da han var 10 dage, - han gylpede ikke når han havde spist, så derfor skulle han af med luften gennem tarmen og det gav ham voldsomme mavemerter så han skreg og skreg (jeg fik af vide at han ikke havde kolik).
Da han var 5 mdr ville jeg ikke amme ham mere, så jeg gav ham Nan 1, men det gav ham hård mave, så jeg gik videre til syrnet allomin det hjalp lidt. Da han var ca. 6 mdr. begyndte jeg at give ham grød, så var den gal med maven igen han presser og presser, men der kommer ikke noget.
For ca.3 uger siden nægtede han at indtage modermælkserstatning. Jeg havde ellers givet ham det morgen og aften, men jeg kunne ikke tvinge ham. Jeg lavede det 4 dage og måtte give op, men på det tidspunkt var det heller ikke andet end hygge for os.
Han var begyndt at spise kartofler, grød, ris, kød, cultura. Nu rugbrød med leverpostej, skorper, franskbrød med smør, frugt. Han drikker mindst 3 flasker kamille a 250 ml.
Jeg har givet ham laktulose i 2 mdr. nu. Jeg har cyklet med hans ben siden han var 10 dage og masseret hans mave. Hvad mere kan jeg snart gøre? Jeg syntes det er forfærdeligt at se ham kæmpe så meget for at komme af med afføringen.
Jeg må også sige, at det med letmælk giver mig store problemer. Han nægter at drikke det. Jeg må også sige, at jeg har haft sundhedsplejerske hele tiden, men hun kan åbenbart ikke finde den rigtige løsning.
Kan du give mig nogle bedre råd?
Undskyld mit lange brev
Mange hilsner fra Daysi