Svar: Baby på 7 måneder vågner hver ½-1 time om natten
31. januar 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Trine
Måske er det fordi han kan høre og mærke dig at han sover uroligt om natten. Det tænker jeg fordi du samtidig skriver at han ikke falder til ro, selvom han kommer over til dig i sengen.
Har du mod på og mulighed for at lægge ham i eget værelse? Simpelthen fordi du så ikke er helt så tilbøjelig til at reagere på hver lyd han giver fra sig, og fordi det måske vil give ham ro til at falde hen igen.
Du kan i 7 mdr´s alderen godt øge ham til 4 måltider skemad, hvis du tror han kan kapere det og så naturligvis sørge for at han får nok at drikke i løbet af dagen. Så du på den måde er sikker på at han ikke vågner fordi han har behov for mælk.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske