Brev:
Baby på 7 måneder vågner hver ½-1 time om natten
31. januar 2004
Alder:
7 mdr.
Baby på 7 måneder vågner hver ½-1 time om natten
Hej
Jeg har en stor og sund dreng på snart 7 måneder, som vågner meget ofte om natten og græder. Da han var 3-4 måneder sov han 6-7 timer uden en lyd, blev ammet og sov derefter et par timer mere. Men pludselig har billedet ændret sig.
Han får grød 3 gange om dagen samt vælling ved sengetid og jeg ammer ham også stadigvæk. Jeg tror ikke han er særlig sulten om natten, men jeg ammer ham dog stadigvæk om natten mindst en gang.
Han sover i sin egen seng ved siden af mig og når han vågner, giver jeg ham gerne sutten først. Hvis det ikke kan gøre det - hvilket det ofte ikke kan, holder jeg ham i hånden. Som sidste udvej tager jeg ham over i min seng, hvor jeg eventuelt også lige giver ham en hyggetår, hvilket jeg dog ikke altid har gjort, men er begyndt på, for at vi begge to kan falde i søvn igen hurtigst muligt. Når han kommer over i min seng sover han stadigvæk uroligt.
Endelig skal jeg tilføje, at han om dagen oftest sover 3 gange 45 minutter.
Jeg håber, at jeg i store træk har beskrevet situationen ordentligt og at du kan komme med et godt råd, fordi jeg er temmelig kvæstet efterhånden.
Hilsen
Trine