Svar: Ammestop af 2 årig
31. januar 2004
Alder:
2 år
Kære Sama
Da du kun har ammet din søn lidt om aftenen, så vil det hovedsageligt være begrænset, hvor stor ændring du vil opleve herefter. De depoter som dannes under graviditeten er højst sandsynligt væk og du skal derfor ikke forvente et større vægttab på nuværende tidspunkt.
Dine bryster vil sandsynligvis blive lidt fladere end de tidligere har været. Nogle kvinder har stadig lidt mælk i brysterne, selv om de er stoppet med amning. Ikke på den måde at de får brystspænding, men mere at man stadig kan klemme lidt mælk ud af vorten lang tid efter. Det er helt normalt.
Med hensyn til sygdom og amning, så tror jeg bestemt ikke at din søn har fået mellemørebetændelse og bronchitis af din mælk, snarere tvært imod. Det er rigtig godt at du har ammet ham, når han har det sådan:o)
Sørg for at spise sundt og varieret som hidtil.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske