Brev:
Ammestop af 2 årig
31. januar 2004
Alder:
2 år
Ammestop af 2 årig
Hej
Jeg er lige stoppet med at amme min 2 årige dreng, indtil videre ingen problemer med det. Jeg har fortalt at mors bryster var tomme og at vi kan varme lidt mælk i en gryde istedet for.
Mit spørgsmål går hen på, hvad jeg kan forvente af hormonelle forandringer. Jeg har hørt at man kan forvente vægttab og følelse af "sammenklaskethed". Ikke lige det jeg har mest brug for i vintermånederne.
Er der noget jeg kan gøre/tage, for at lindre en evt. "overgang"?
Det sidste årstid har jeg dog kun ammet lidt om aftenen. Jeg har valgt at stoppe både fordi han er en stor dreng nu, men hovedsageligt fordi han har været syg næsten konstant. Enten med mellemørebetændelse, der resulterede i dræn på begge ører og dernæst astmatisk bronchitis. Ingen af tilfældene har været "alvorlige", men jeg kan ikke lade være med at tænke på om det kan være min mælk han ikke kan tåle.
Har du nogen erfaringer med langtidsamning og sygdom og stop af sygdom efter ophørt amning?
Jeg ved at tiden vil vise det...Alligevel spørger jeg.
Hav en god dag.
Kærlig hilsen
Sama