Svar: 2 år og aldrig sovet igennem
31. januar 2004
Alder:
2 år
Hvor må I efterhånden være trætte allesammen! Der er dog nogle børn som er temmelig gamle før de begynder at sove igennem.
Ofte handler det om, at barnet har været sygt, haft problemer med ørerne eller lignende og derfor haft afbrudt søvn det første lange stykke tid af sit liv.
Men det kan også skyldes at barnet aldrig rigtig har lært at sove igennem. At det simpelthen har fået en vane. En vane der er dannet af de meget omsorgsfulde forældres reaktion, på ethvert lille pip, barnet har givet.
Hvad der gør sig gældende i jeres situation ved jeg ikke. Men hvad ville der ske, hvis I ikke kom med det samme, når han vågnede. Eller at I kun tilbød vand hver anden gang og i stedet hjalp ham med at blive puttet igen. Hvis han får nok at drikke i løbet af dagen behøver han ikke vand hver time natten igennem.
Prøv at skrue ned for servicen og se hvad der sker:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske