Svar: Lidt slimet afføring
13. september 2007
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Der kan sagtens være en sammenhæng imellem din datters forkølelse og den lidt slimede afføring. Derudover så sker der store enzymændringer i din datters tarmsystem med den alder hun har nu og det er ikke usædvanligt at afføringen ændrer lidt udseende. Den kan være både grødet og helt vandig og kan nogle gange også få et lidt grønligt udseende.
Hendes afføring ændrer sig også efter hvad du spiser og kan således godt tage lidt farve og konsistens efter hvad mad du indtager. Det er f.eks. ikke usædvanligt at jeg hører mødre fortælle at barnet afføring ændrer farve eller udseende, hvis hun indtager store mængder banan, rødbeder eller spinat...
Så længe din datter virker glad og tilfreds og er upåvirket, så er det helt okay. Hvis du oplever at hun bliver sløv, får feber eller lignende, så skal du naturligvis kontakte lægen.
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske