Brev:
Mad og meget korte lure
12. september 2007
Alder:
6 mdr.
Mad og meget korte lure
Hej Helen
Jeg er lige lidt i tvivl med maden til min søn William, på nu 6½ måned. Da han nu vejer 10,5 kg, er jeg ikke interesseret i at overfodre ham.... :0)
1: Men jeg ved ikke hvornår og hvad for noget mad, jeg skal introducere ham for i den kommende tid? Rugbrød, bolle, yoghurt...??
2: Og hvornår må han få stegt kød?
Williams madplan ser sådan ud nu:
Kl. 10 Havregrød
Kl. 14 Øllebrød/hvedegrød
Kl. 18 Mos m. lidt kød
Kl. 22 200 ml. vælling
Kl. 5 200 ml. MME
(nogle gange får han en ekstra flaske MME)
3: Jeg har et problem mht. til Williams lure i løbet af dagen. Han er ret go' til at ligge sig til at sove, men rigtig tit sover han kun 45 min, hvilket resulterer i at han er pylret når han komme op, da han ikke er udsovet.
Tit løber jeg ud til ham når han begynder at bevæge sig, for at prøve alt for at få ham til at sove videre, men det er meget sjældent det lykkes.
Er det fordi han ikke er træt nok når han sover? Eller er det et eller andet tricks jeg kan prøve?