Brev:
Kortluntet om eftermiddagen, vågner midt på natten og vil ind til os
11. september 2007
Alder:
20 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar angående tosproget. Nu tager jeg det mere roligt.
Jeg har endnu et problem. Vores søn på 20 måneder går i slovakisk vuggestue, hvor han i øvrigt er glad for at være. Problemet er når jeg henter ham kl.16.00 så er han komplet umulig når han kommer hjem. Det er som om alt går ham i mod selvom jeg prøver at opfylde hans ønsker. Det skal siges at jeg stort set har sat al tid af til ham indtil han skal i seng - selv maden er lavet på forhånd så dette ikke tager tid fra ham.
Han skriger over den mindste modgang. Når det er weekend er det helt anderledes - der er han som regel sød og rolig og kan også godt beskæftige sig selv. Hvordan kan jeg gøre ham tilfreds når jeg i forvejen har sat al tid af til ham?
Derudover er han begyndt at vågne midt på natten og det er ikke længere nok at give ham sutten - han vil ind og ligge i mellem os. Han falder først til ro og finder tryghed når han kommer det. Jeg mister meget søvn da han jo ligger på kryds og tværs og skubber osv. Jeg ville gerne han kunne ligge i sin egen seng om natten og først komme ind til os hen ad morgenstunden, men han virker bange om natten når han vågner og så nænner jeg jo ikke bare at lade ham være. Det hjælper tilsynladende ikke at jeg prøver at berolige ham i hans seng.
Hilsen Dorthe