Brev:
Spiser meget ofte og vil ikke ligge på maven
11. september 2007
Alder:
2 mdr.
Spiser meget ofte og vil ikke ligge på maven
Hej Helen
Jeg har en dejlig pige på 2½ måned, som spiser meget ofte. Hun spiser for det meste hver 2. til 3. time om dagen, og hver 3. til 4. time om natten.
Jeg har masser af mælk (hun kløjs nogen gange i det), og jeg kan høre at hun spiser godt. Men når hun slipper brystet nægter hun at spise mere fra det andet bryst, så jeg kan ikke fylde hende mere op. Jeg tror heller ikke at det hjælper, da hun tit har "overløb".
Det er bare hårdt stadig at skulle amme så ofte. Hvor gammel skal hun være, før jeg kan forvente at skulle amme lidt færre gange i døgnet? Hun er 60 cm og vejer ca. 6 kg.
Hun er meget vågen og kræver underholdning. Vil ikke bare ligge og kigge på legetæppet og vil bestemt ikke ligge på maven! Vi træner hver dag, men det er med skrig og skrål, og ikke særlig hyggeligt, så det bliver max 5 minutter ad gangen. Hun vil helst holdes mens vi går rundt med hende, hvor hun sidder vendt ud af og kan kigge rundt.
Hun er dog meget stærk og kan sagtens holde sit hovede selv, hvis hun sidder mens vi holder hende om maven, eller hvis vi løfter hende og leger "flyver".
Hun er heller ikke særlig god til at sove i sin lift om dagen. Sover max ½-1 time ad gangen, og er umulig at hjælpe videre i søvnen, da hun bliver dybt ulykkelig. Hvis hun sover på os kan hun derimod sagtens sove nogen timer. Om natten vil hun dog gerne sove i sin lift og er kun oppe for at blive ammet i sengen, og så tilbage i liften, som står i tremmesengen.
Skal jeg bare acceptere, at have fået et barn, som er meget vågen og sulten, eller kan jeg gøre noget?
Hvornår plejer børn, som ikke vil ligge på maven at acceptere at det ikke er verdens undergang?
Tak for en god brevkasse :0)