Brev:
Rismælk eller sojamælk?
10. september 2007
Alder:
15 mdr.
Rismælk eller sojamælk?
Kære Helen
Vores kære datter på 15 måneder har i flere omgange haft astmatisk bronkitis. Vores læge har ordineret ventoline, og det hjalp også lidt, men ikke helt, synes vi… Vi havde selv lagt mærke til, at hun raslede særligt meget, når hun drak mælk. Og da min mor – som har 34 års erfaring som småbørnspædagog – foreslog, at vi prøvede at droppe komælk en overgang, har vi givet hende (altså datteren…) rismælk den seneste uge. Og det virker faktisk til, at det hjælper!
Hun ”rasler” stort set ikke længere – og de få gange, hun har fået komælk den seneste uge, har hun raslet med det samme. Vi har endnu ikke været ved lægen, men har en tid i slutningen af næste uge. Jeg vil dog gerne lige høre dig – er det rismælk, der er det bedste at give hende? Eller skal det helst være sojamælk? Og skal vi ikke supplere med et eller andet? Er det bare en almindelig vitaminpille til små børn?
En anden ting er, at vores datter stadig ikke tør slippe og gå selv. Hun har prøvet lidt frem og tilbage mellem os for over en måned siden, men er ligesom stoppet igen. Vi går meget med hende og hun går med sin lille skubbe-gå-vogn, men hun tør desværre ikke selv. Er der noget, vi kan gøre? Eller skal vi bare være tålmodige :-)? Tænker bare, at det må blive dejligt for hende, når hun kan…
Jeg ser frem til at høre fra dig – tak for en supergod brevkasse!!! Godt at vide, at du er her, selvom det ikke er så tit, jeg er i tvivl om tingene længere… :-)
Venlig hilsen
Ninas mor