Brev:
Tænder? og lidt forskelligt ang mad
10. september 2007
Alder:
8 mdr.
Tænder? og lidt forskelligt ang mad
Hej
For godt 1 1/2 uge siden vågnede hun om aften og var meget ulykkelige og jeg kunne ikke rigtig gøre fra eller til.. så gik jeg neden under for at give hende en tør numse og der havde hun så lavet stort og hendes numse var helt RØD... virkelige rød. Jeg smurte hende med et godt lag zinksalve og fik hende puttet igen.. et par timer efter vågnede hun igen og her var det samme procedure... sådan forsatte den faktisk indtil næste eftermiddag... Nogen siger at det kan være tegn på tænder... men hvor lang tid efter dette vil tænderne komme frem?
Om natten er hun begyndt at være mere urolig efter det. Hun vågner og græder, men så snart hun får sutten sover hun igen... har det noget med hinanden at gøre eller kan det være noget andet?
Hvor kan man finde nogle opskrifter på mad til børn i ca 7-8 måneders alderen??? har købt den der på apoteket, men syntes ikke der er så mange opskrifter... mangler inspiration :-)
Er det mon fordi hun ikke er parat endnu til at tygge ordenlig at hun ikke kan lide hjemmelavet havregrød?? Hun er helt vild med det man køber fra Nestle eller beavauis.
Er lidt forvirret ang jerntilskud.. nogen steder har jeg læst at man skal begynde at give det ved 6 måneder og den anden dag da vi var til åbent hus hos SP sagde hun at når hun kom ned under 400ml erstatning skulle vi begynde at give hende det... hva syntes du?? hun får stadigvæk 4x150 ml og 3 skemåltider.. er det okay for en som bliver 8 måneder den 26 i denne måned
Venter spændt igen.... :-))