Brev:
Korte amninger - 3 mdr.
28. januar 2004
Alder:
3 mdr.
Korte amninger - 3 mdr.
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg har en søn på 11 uger som jeg ammer. Vi havde en vanskelig start med suttebrik og meget lange amninger. Nu har han spist direkte fra mit bryst i lidt over en måned. Hans vægt følger vækstkurven (5400 g. og 63 cm.), men min sundhedsplejerske er ikke helt tilfreds, så han får erstatning (150 ml) om aftenen.
Fra at have haft lange amninger er han nu færdig på knap 10 minutter. Han spiser ca. 5 min. på det ene bryst før han afviser det. Herefter får han det andet, hvor han spiser færdig og herefter bøvser. Hvis jeg tilbyder ham brystet igen bliver han vred, men falder hurtigt til ro, når vi tager ham væk fra brystet. Efter skiftning forsøger jeg igen, men uden resultat. Jeg bruger Syntocinon før amningerne.
Kan det være rigtigt at han bliver så hurtigt mæt? Jeg er bekymret for hans vægt - skal jeg give mere modermælkerstatning? Han trives - smiler, pludrer og sover lang middagslur.
Derudover et andet spørgsmål. Når han bliver træt og vil sove bliver han urolig og græder. Han falder som regel hurtigt til ro på min arm. Kan vi gøre noget, så han ikke behøver at blive så ked af det, når trætheden melder sig?
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsener fra
Majbritt