Brev:
Faste rutiner/tider for amning og søvn
9. august 2007
Alder:
5 mdr.
Faste rutiner/tider for amning og søvn
Kære Netsundhedsplejerske
Vi har en dreng på snart 6 måneder, han vejer ca 9,5 kg.
Spørgsmål:
Jeg kunne godt tænke mig at han sov lidt længere mellem amningerne om natten!! Er det muligt at lave mere faste rutiner/tider for hans amning og søvn. Vi har sommerferie i næste uge og har her 3 uger til at hjælpes ad med at prøve.
Vi er stille og roligt startet på grød (ca 14 dage), han spiser dog meget små portioner, og når han ikke vil have mere, ammes han. Han vil ikke tage sut eller flaske, men er god til at drikke lidt vand af en kop.
Jeg fører kalender over amingerne og kan se jeg pt ammer ca 9-10 gange i døgnet, heraf ca 3 gange mellem 23 og 7. Det er 1 til 2 gange mere end da han var lille. Jeg vil gerne amme og han må få alt det mad han vil, jeg føler måske bare efterhånden at det godt må være længere mellem amningerne. (Han har altid spist(bryst) på max 10 min, så vil han ikke have mere og ligner en der er stop mæt og fuld hi. hi.)
Amningerne skal altid passe med hans søvn (hvilket de ofte ikke gør), da han ellers ofte ikke vil falde i søvn. (skal siges han for det meste falder i søvn selv, når han har ligget og rodet/leget lidt i sin seng)
Han er ca vågen 1½ til 3 timer ad gangen og derfor er det svært at strække amninger
Jeg syntes ikke han sover mere/længere en da han var lille, snarer mindre.
Igår så ud som følger:
kl 00.45, amme
kl 03 amme
kl 05.30 amme
kl 07 vågen
(ligger gerne fra 7-8 og snakker i sengen, men mor prøver at sove lidt)
kl 8.15 grød og amme
kl 8.30 sove
kl 10.15 vågen
kl 11 amme
kl 12 sove
kl 13.10 vågen
kl 13.30 grød og amme
kl 15.30 amme og sove
kl 17 grød og amme
kl 19 amme og i seng
kl 19.30 sover
kl 23 amme
kl 01.30 amme
kl 05 amme.
Dette er den dag og alle dage skifter lidt, men det er et meget godt billede.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Jane