Svar: Sut - 5 mdr.
8. august 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Marianne
Det er dejligt at høre at lillepigen sover bedre igen og jeg bliver altså nødt til at sige, at selvom du synes det er hårdt, så er der altså mange som ville misunde dig din nattesøvn:o)
Med hensyn til valg af sut, så er det rigtigt at det er en jungle og man må forsøge sig frem. Du har fuldstændig ret i at man kan købe sig fattig i sutter og jeg er ikke fortaler for nogen bestemt - andet end jeg holder mig til forbrugerstyrelsens undersøgelser og jeg synes det er godt, hvis der er en ring i sutten, så der kan komme en klud igennem. En sutteklud ved ansigtet er en god ting, måske det også vil virke for jer... man kan også købe meget fine designede sutteklude, hvis man vil det.
Nå, grunden til jeg anbefalede Nuby sutter er såmen bare at flere mødre på de sidste har nævnt at de har været rigtig gode og det har fået deres barn til at tage imod en sut. Du har sikkert ret i at der er mange modeller - den jeg har set brugt med succes er gennemsigtig silikone (hele sutten er gennemsigtig) så man kan se barnets mund sutte - det ser lidt sjovt ud, men det er jo ligemeget hvis det virker.
Du kan finde dem hos mine partnere og få lidt rabat - jeg skal prøve at sende dig et link, så du kan se hvad det er for en jeg mener.
Med hensyn til størrelse, så skal man normalt vælge en der passer til barnets alder, men nogle gange er de mindste børn gladest for en meget stor sut og nogle gange vil de store børn helst have en lille sut... igen er der ingen faste regler, du må forsøge dig frem.
Og til sidst vil jeg lige sige at der jo også er børn som aldrig lærer at bruge sut, men som kun vil den ægtevare og der er jo en grund til at det hedder en narresut... så måske Sofie hører til dem:o)
Fortsat held og lykke, rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske