Brev:
Sut - 5 mdr.
8. august 2007
Alder:
5 mdr.
Sut - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev til dig tidligere angående at min datter Sofie, som ikke vil sove om dagen, trods hun sover fra kl. 22-07, uden at skal have mad.
Hun er nu begyndt inden for den sidste uges tid at sove 2-3 timer fra kl. ca .11-14, så det er jo dejligt. Hun begynder også at være hurtigere træt om aftenen, så forleden blev hun lagt kl 20,30 og sov til kl. 7,30, så det begynder snart at ligne noget…. Dog vil hun stadigvæk ikke sove når vi kører med barnevognen, men det lærer hun nok.
Jeg prøver nu at sætte hende op i barnevognen lidt med stablet tæppe, så hun kan kigge lidt, når hun ikke vil sove, det er bedre( hun kan ikke sidde selv endnu) Hun er også snart 6 måneder, og der er nu rigtig gang i hende inden for de sidste par uger. Hun tager nu fat i alt og følger rigtig med hvad hendes søster laver, som kan få hende til at ”klukke” af grin.
Vi er begyndt at give hende grød 1-2 gange om dagen inden for de sidste par uger. Jeg startede op med kartoffelmos, Først i går begyndte jeg med lidt risgrød med pære, får at se om hun hellere vil have dette. Generelt er det ikke den store succes endnu med at synke det. Hun laver stadigvæk sine ”brækfornemmelser”, men vi øver…..så det kommer nok snart.
Mit spørgsmål går på, at hun ikke rigtig vil tage sutten. Du anbefalede ”Nuby” sutter. Det er jo en hel jungle, da der jo er mange forskellige typer. Flade, runde, ergonomiske. De findes nu med silicone eller latex. Selvfølgelig er det svært for dig at sige, hvilken en jeg skal starte med, da det jo er forskellige hvad børnene vil tage, men hvilken en vil du prøve?
Hun har tidligere brugt/øvet med den flade i silicone (Avent), da det var den jeg købte da hun blev født. Det var dem min store datter brugte, og man er jo vanedyr… så køber man også dem til den næste… Jeg har prøvet at købe en ergonomisk og en rund, men i andet mærke, da det var før jeg spurgte dig. Man kan jo købe sig fattig i sutter og det forvirrer vel også hende hvis jeg tilbyder alle typer, men jeg kan mærke på hende at hun bedst kender den flade (Avent), som jeg købte fra starten, selvom hun ikke rigtig vil bruge den.
Er det en fordel at starte op med dem som ikke er for store, selvom hun snart er 6 måneder og så vidt jeg kan se og har undersøgt er dem i latex blødere end dem i silicone???. Jeg kunne forestille mig at det skal være én som ligner og føles mest som ”mors bryst”……
Du kan sikkert mærke på mig at jeg er desperat, men det kan også bare være at jeg skal vænne mig til det, meeeeeeen, det kunne være rart for andre at trøste, også den dag jeg ikke ammer mere.
Jeg håber alligevel at du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Marianne