Svar: Dagpleje - 20 mdr.
2. august 2007
Alder:
20 mdr.
Kære Lise
Åh, hvor er det dog hårdt. Det er simpelthen så synd for jer alle sammen, at det ikke fungerer med dagplejen og det betyder bare så meget for hele familiens trivsel at barnet har det godt og at man føler sig tryg, når man afleverer. Når man oplever at ens lille skat ikke trives, så trives man bestemt heller ikke som forældre.
Du skriver at det er 7 sted din datter skal forholde sig til i forhold til dagpleje - det lyder for mig at se helt urimeligt og hvis du har mulighed for det, så synes jeg du skal forsøge at have hende hjemme så meget som muligt den uge, så hun så vidt muligt ikke skal af sted.
Det synes jeg naturligvis også omkring uge 41 - det er jo et spørgsmål om at få tingene til at hænge sammen og at jeres datter trives inden hun i stedet kan få en vuggestueplads - håber og krydser fingre for at I får en plads tilbudt snart.
Jeg ved mormor har passet nogle gange og at dette heller ikke har været helt ukompliceret. Men ville det være muligt at få mormor lidt mere på banen i denne periode? Hvordan med far, hvordan har han det, er han på arbejde, vil hun hellere kunne blive passet af ham?
I må prøve at gennemtænke fordele og ulemper ved de forskellige løsningsmuligheder. Prøv at lave en liste hvor I skriver fordele og ulemper op ved de forskellige modeller og se hvad der så passer jer alle bedst.
Med hensyn til gæstedagpleje, kan det så ikke lade sig gøre at få en aftale om at hun ikke sendes flere steder hen, men at den sidste tid hun er i dagpleje må hun kunne nøjes med at skulle være to steder - endten hos sin dagplejer eller en bestemt gæstedagpleje.. Du har jo talt med dagplejen før, så de ved jo godt at det her er en lidt svær situation og de er jo også interesseret i at jeres lille pige har det godt. Som dagplejer må det da også være mere tilfredsstillende at passe de samme børn, så man lærer dem at kende.
Håber mine tanker hjælper jer lidt videre og krydser fingre alt hvad jeg kan for at I snart finder en god løsning for jer alle:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske