Brev:
Urolig søvn - 9 mdr.
1. august 2007
Alder:
9 mdr.
Urolig søvn - 9 mdr.
Hej Helen,
Vores dejlige dreng er nu 9 mdr. Han er i god trivsel, forsøger ihærdigt at kravle, møver sig frem, spiser og drikker godt. Han pludrer, griner og er meget nysgerrig.
For ca 1 uge siden begyndte han at sove på sit eget værelse. Det gik over alt forventning. De første par dage sov han igennem som han plejer uden problemer. Han kommer i seng mellem 19-19.30 og sover til kl 06. Han har nu nogle gange vågnet op om natten dybt ulykkelig, og det eneste der hjælper er at vi tager ham ind til os i vores seng, hvor han falder til ro og sover videre. Han er også vågnet op efter nogle timers søvn hvor det har taget ca 1 time at berolige ham således at han har kunne sove videre. Det kan også forekomme når han sover om dagen i sin barne vogn, der kan jeg dog i ganske få min vugge barnevognen og så sover han videre. Det skal siges at det ikke er hver nat det sker.
I disse dage oplever vi ham også mere kontaktsøgende. Mor skal ikke være ude af syne særlig lang tid af gangen før han bliver ked af det. Dette oplever vi som begyndende angst for seperation. Er det også det der gør sig gældende om natten, at han vågner op og føler sig helt alene i verden? Udover kys, kram, stimulering, tilstedeværelse, fysisk og psykisk kontakt, er der så andre ting vi kan gøre for at vores skønne dreng kan føle sig tryg? Det skærer i hjertet når han bliver så ulykkelig.
På forhånd tak for dine altid gode og brugbare svar.
Med venlig hilsen
Merete