Brev:
Natteangst
31. juli 2007
Alder:
4 år, 10 mdr.
Natteangst
Kære Helen,
Vores søn på 4 år - snart 5 har efter en voldsom drøm om naturkatastrofer hvor han virkelig havde mareridt svært ved at falde i søvn om aftenen. Eller rettere sagt - han vågner en times tid efter han er faldet i søvn. Det har stået på hver aften i ca. 3 uger - efter drømmen. Vi sidder hos ham til han falder i søvn - det gjorde vi også før. Han vil ned til os i stuen og det har han fået lov til, da vi tænkte det var vigtigt at give ham tryghed. Går en af os med ham i seng klamrer han sig fast til os og siger "jeg vil ikke drømme, jeg vil ikke drømme". Han er virkelig bange for at vi skal forlade ham.
Han har ikke adskillelsesangst ellers. Jeg mener vi kan sagtens forlade ham i børnehaven, hos bedsteforældre osv.
Tror du det blot vil gå over af sig selv, eller kan vi gøre noget for at støtte ham/berolige ham, så han igen tør sove og kan få en rolig nattesøvn?
Kærlige hilsner
Far og Mor