Brev:
Vågner hyppigt
31. juli 2007
Alder:
10 mdr.
Vågner hyppigt
Hej igen!
Tak for dine tidligere råd. Dine svar plejer at hjælpe så der hviler et vist pres :-)
Min datter er nu blevet 10 månder og har de sidste 3 måneder sovet meget dårligt. Hun har aldrig været god til at sove, men det er som om det bare bliver værre og værre.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
kl ca 6.30 står vi op
kl 7.30 morgenmad
kl ca 9-10 sover
kl.10 får lidt frugt el.lign.
kl 12 middagsmad
kl 13-14 sover
kl 14.30 eftermiddagsmad
kl 17.30 aftensmad
kl 18 bad og så lidt massage
Derefter slukkes lyset og vi leger stille til hun bliver træt.
kl ca 20 får hun en flaske mme og bliver lagt til at sove.
Altså en dejlig dag, men så....
kl 20.30 vågner ved at rejse sig op og skrige højere og højere indtil jeg kommer! får sut og falder i søvn
kl 21 vågner på samme måde! får igen sut
kl22 vågner på samme måde. får lidt vand
kl23 vågner på samme måde. jeg lægger min hånd ved hende og hun falder i søvn
Ved 24-tiden bliver hun meget ked af det og er svær at få til ro. Her tager det tit en halv time at få hende til at sove. resten af natten vågner hun hver halve eller hele time. hver gang ved at rejse sig op. hvis altså ikke jeg når at komme inden. jeg plejer bare at lægge min hånd ned til hendes hoved og berolige hende, men det er trættende for os begge at vågne på den måde.
Ved 5-tiden kommer hun op og får lidt bryst inden vi står op.
jeg har prøvet at lade min kæreste tage over to uger, uden held. det blev faktisk bare værre.
Prøvet at give hende både mere tid og mindre tid at sove i dagtimerne. både en og to lure. prøvet at lægge hende i eget rum. prøvet bare at lade hende brokke sig og prøvet at komme ind til hende med det samme.
Jeg er løbet tør for ideer... håber du kan hjælpe