Brev:
Spiser ikke så meget - tager meget lidt på - er der grund til bekymring
18. juli 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Helen
For 8 uger siden blev jeg mor til en dejlig pige, som ved fødslen vejede 3630 og var 53 cm lang, lige fra hun kom ud suttede hun fint ved brystet og da hun var 1 uge vejede hun 3900 g, hvilket jo var fint. Hun begyndte og blive meget ked af det og græd rigtig meget, og hun ville kun ligge ved brystet i ca. 5 min, så jeg tænkte, at hun fik nok ikke den næring som hun skulle have, jeg aftalte så med min sp, at jeg supplerede med Nan 1, og det hjalp rigtig meget hun holdte op med og græde og blev bare så rolig.
Desværre vil hun stadig kun spise meget lidt i snit spiser hun 350 ml om dagen (hun får nu kun flaske), og hendes vægt efter 8 uger er 4700, hun har ikke taget noget på den sidste uge, og forrige gang hun blev vejet havde hun taget 150 g på på 2 uger. Min sp har forslået mig, at jeg skal give hende mad hver 3-4 time, så hun rigtig kan blive sulten, det har vi så prøvet, men det er stadig det samme.
Hun er meget opmærksom og griner meget når hun ikke sover, så hun virker ikke som om hun mangler noget, men jeg kan ikke lade være med og bekymre mig.
Jeg overvejer om jeg skal prøve den gule allomin? Det skal også lige siges at hun har lidt hård mave, men jeg kan evt. give hende lidt laktulose....
Har du et godt råd til, hvad jeg kan gøre?? Jeg kan jo ikke tvinge maden i hende, hvis hun ikke er sulten...
Mange hilsner
En bekymret mor