Brev:
Lægges i barnevognen
18. juli 2007
Alder:
0 mdr.
Lægges i barnevognen
Vi har fået vores 2. barn og hun er nu ca. 2 uger.
Vores 1. barn, en søn, var et gå-tur-når-jeg-skal-sove-barn. Altså jeg måtte ud at trave hver gang han skulle sove. Han var endvidere flaskebarn, så når han havde fået flasken var han forholdsvis nem at slå ud på gåturen.
Nu er det så at min drøm er, at vores nyfødte datter, på et tidspunkt, skal lære at sove i barnevognen, når hun bliver lagt derud.
Vi er i mellemtiden flyttet i hus og nu kan jeg have barnevognen stående belejligt lige uden for døren. Amningen lykkes indtil videre, men det giver jo ikke helt den samme knock-out effekt rent mæthedsmæssigt, så som det er nu, falder nu i søvn ved mit bryst (og nogle gange næsten) og jeg tager hende og lægger hende på min brystkasse, hvor hun så falder i søvn. Hun græder/vræler hvis hun bliver lagt i barnevognen/liften på nuværende tidspunkt.
Hun vil meget gerne sutte HELE tiden og det kan jo ikke helt lade sig gøre, da jeg jo også skal tanke op engang i mellem og have ca. 2 timers pause. Hun tager fint på. Vejede 3268 ved fødslen, tabte sig til 3000 og vejer nu ca. 14 dage gammel 3400g.
Så kommer det store spørgsmål. Hvordan ”træner” jeg hende op til at blive lagt i barnevognen og falde i søvn der uden først at skulle falde i søvn ved brystet eller på brystkassen. Og…hvor gammel skal hun være før end jeg begynder på det. Hun er jo endnu spæd med en masse nærhedsbehov.
Et helt andet spørgsmål. Vores datter ofte nemmere ved at falde til ro/i søvn hos far end mor, da han ikke lugter af mad. Hos mig kan hun blive ved med at søge og hugge. Kan jeg omgå dette på nogen måde?