Brev:
Blandet
18. juli 2007
Alder:
12 mdr.
Blandet
Hej
Vores datter bliver i morgen 1 år. Som tiden går. Jeg har lidt blandet sprgsmål.
1.
Skal hun have lov til at spise til hun ikke kan mere, eller skal vi til at vurdere, hvornår hun burde have fået nok. Hun har nemlig til morgen og frokost en kæmpe stor appetit.
Til morgenmad kan hun spise: ca. 20g havregryn/cornflakes i 100g tykmælk eller lignende. En skive toastbrød med smør/ost og tilsidst lidt frugt. Til frokost spiser hun mellem 1-2 skiver bondebrød med pålæg samt lidt grønsager ved siden af. Eftermiddag spiser hun frugt, lidt brød eller hvad dagplejen lige serverer. Og til aften en lille portion varm ret.
Hun vejer ca. 8,2 kg ved ikke hvad hun måler, men hun er lidt tæt bygget, så nok omkring de 74cm.
2.
Hun er for længst stoppet med flaske, eller ikke helt. Får max. 5 flasker på en uge.. Det er når vi ikke kan få ro på hende, så hjælper det lige med sådan en. Hvornår vil du anbefale at stoppe helt med den.
3.
Hvor længe skal hun have jerndråber og d-dråber?
4.
Når hun ikke skal have mælk eller vand at drikke, hvad kan du så anbefale.. fx. når hun er i byen og godt må få lidt ekstra. Vi er meget obs på drikke med sukker, det får hun ikke, men det er der jo snart i alt. Ville sukkerfri saftevand være for tidligt at begynde med, eller hvad med juice?
5.
Vi skal på kør selv ferie i Tyskland, ca. 750km. væk hjemmefra. Hvor mange pauser skal vi holde undervejs og hvor længe af gangen. Hun sidder i en autostol der kan justeres lidt i ryggen (kan sidde helt ret og lidt tilbage) Og er der ellers noget vi skal være opmærksomme på.
På forhånd tak
Mette