Brev:
Hvor meget må han veje?
18. juli 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Hvor meget må han veje?
Hej Helen
Prøvede her den anden dag at plotte min dreng på lidt over 2år ind i den BMI-kurve, der er på hjemmesiden og fik at vide, at han ligger mellem 97 og 100 percentilen. Hvilket jeg tolker som om, at så er han overvægtig??
Men, det synes jeg ikke, han er - han ser ud som en helt normal lille dreng, og hvis jeg så justerede på hans vægt, var det kun et spørgsmål om to kilo fra eller til, så var han 'normal'
Jeg har ikke vejet ham for nylig, men går ud fra nogle mål fra da han blev vejet i forbindelse med astmatisk bronkitis. Da var han ca 84 cm høj og vejede 14,6 kilo. Er det for meget??
Som sagt ligner han en helt almindelig 2-årig med strutmave og tynde arme og ben, men han har da altid været et solidt barn (vejede 4244 og målte 54 da han kom ud) - til stor morskab for vores venner, fordi både min mand og jeg er små spinkle mennesker. Men nu blev jeg pludselig helt bekymret.
Håber du kan hjælpe :-)
Hilsen
Line