Brev:
Amning/mælk og urolig nattesøvn
17. juli 2007
Alder:
10 mdr.
Amning/mælk og urolig nattesøvn
Tak for en god brevkasse – meget nyttig for en 1. gangs mor.
Nu har jeg så lige selv 2 spørgsmål.
Ang. amning, så gider min søn på 10 måneder ikke mere, og det er ok med mig, da han på det sidste er begyndt at bide. De seneste par måneder har jeg ammet ham om morgenen og om aftenen inden sengetid, men det er altså slut nu. Jeg er nu i tvivl om, om han får nok mælk, da han aldrig har villet drikke af sutteflaske (uanset indholdet) ej heller MME (hverken af kop, flaske, tudkop eller lign.) Han drikker pt. sødmælk til morgenmad, til frokost i vuggestuen om dagen, samt herhjemme til aftensmad – han får naturligvis jerndråber.
Det er begrænset, hvor meget mælk han får i maden, da han også er ved at være træt af kartoffelmos og hellere vil have små bidder ”rigtig mad”. Hvor meget mælk skulle han gerne indtage i løbet af en dag??, og er sødmælk det rette, når han nu nægter MME??
Ang. urolig nattesøvn, så har han faktisk været rigtig god til at sove, indtil for et par måneder siden – har i lang tid sovet fra kl. 22 – 7 kun afbrudt af en enkelt amning. Har læst i nogle af dine andre svar, at urolig søvn kan være tegn på motorisk udvikling, og det lyder som om han virkelig udvikler sig i øjeblikket!!! Hver nat er han halvvågen/vågen omkring 15-20 gange, sætter sig op og ”brokker sig” højlydt. Langt de fleste gange kan jeg dysse ham ned med en tår vand og en sut i løbet af et par minutter, men ca. en gang om ugen tager det gerne 1 time at få ro - dejligt når tidspunktet er fra kl. 3-4!!!.
Det er selvsagt noget anstrengende at blive vækket 20 gange hver nat, især da jeg snart skal starte på arbejde igen. Af samme grund sover han stadig i vores soveværelse, da jeg ikke magter at rende ind til ham ”hele tiden”. Nogle forslag??
Kan lige tilføje, at han generelt er en fræk krudtugle, der kravler, står ved ting og har masser af energi.
Slut herfra,
SV