Svar: Søvn og stop med vælling
21. januar 2004
Alder:
15 mdr.
Kære Marie
Du skal naturligvis sørge for at din datter får mad og væske nok i løbet af dagen, så hun ikke har behov for dette om natten.
Du kan gøre det at du langsom giver lidt mindre for hver gang, så hun til sidst ikke behøver så meget væske. Derudover kan du skifte vællingen ud med mælk, som du så langsom fortynder med vand, for tilsidst kun at tilbyde vand.
Hun vil sikkert protestere, men efterhånden som hun bliver ældre vil du også kunne lade hende vælge imellem at få enten en flaske eller en godnathistorie. På et tidspunkt vil hun sikkert helst have godnathistorien.
Ovenstående er nok nogle af de mest "humane" ting jeg lige kan komme i tanke om, hvis du ikke vil "tage en kold tyrker".
Håber det kan hjælpe jer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske