Svar: Kan et barn få for meget bryst?
19. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Man kan ikke amme sit barn for meget og den vægtøgning dit barn har er helt i orden når du ammer. Lad ham få, når han har behov.
Det er så snedigt indrettet med amning og modermælk at den første del af mælken er vandholdig og slukker tørsten. Derfor kan barnet godt melde sig ind imellem de egentlige hovedmåltider, simpelthen for at få slukket tørsten, og det skal han have lov til:o)
Am du blot lystigt videre og være du glad for at det går så godt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske