Svar: Nedadgående vægtkurve - for lidt mælk?
18. januar 2004
Alder:
3 mdr.
Kære hårdt kæmpende mor
Ved du hvad,- du gør det så flot. Du har virkelig læst på lektien og gjort hvad du kunne for at øge din mælkeproduktion; men nu er det jo sådan at der skal to til at få en amning op at køre, både dig og dit barn og det er ikke altid at det kan lykkes.
Og når det så er sagt, så kan man altså være ne ligeså god mor selvom man ikke ammer! Moderfølelsen sidder jo ikke i brysterne, men i hjertet:o)
Jeg kan godt forstå at du gerne vil amme 4 mdr. når du nu selv har astma. Men med al den udmalkning og stimulering du har lagt for dagen, har du så ikke noget mælk i fryseren som din søn kan få? Du kan jo fortsat lægge ham til brystet, så han får, hvad du har og så tilbyde ham en flaske bagefter. På den måde er han delvist ammet og det er da bedre end ingentng, er det ikke?
Sender dig et stort knus. Det skal nok gå alt sammen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske