Brev:
Nedadgående vægtkurve - for lidt mælk?
18. januar 2004
Alder:
3 mdr.
Nedadgående vægtkurve - for lidt mælk?
Hej
Jeg har en dejlig søn på tre måneder, som desværre tager for lidt på, - 300g på en måned. Samtidigt føler jeg, at jeg har for lidt mælk.
Jeg har fulgt alle råd for at forøge mælkeproduktionen: hvile, 2l vand om dagen, ligge ham ekstra til (hver 2. time fra eftermiddag til kl.24), malke ud når han sover for at stimulere osv. Det har jeg prøvet i 12 dage nu og føler ikke det har hjulpet. Han er stadig ked af det og urolig.
Han skal kontolvejes onsdag og jeg tror ikke den "manglende" mælk skyldes appetitspring hos min søn, men nedsat mælkemængde hos mig.
Jeg vil så gerne amme ham til han er 4 mdr. fordi jeg har astma, men ikke på bekostning af hans trivsel. Er der bare nogle som kun kan amme 3 mdr? Er ikke klar til at give ham den første flaske, men må nok acceptere at det bliver nødvendigt eller...
Håber hurtigt at høre fra dig, den hårdt kæmpende mor