Svar: Hørelse?
19. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Kirsten Andersen
Det kan være meget svært at vurdere hvor godt et så lille barn hører. Helt små børn vil ofte høre alle lyde, dvs. at hvis fjernsyn eller radio kører, eller der er andre lyde som stemmer omkring barnet, så vil barnet have sævrt ved at skelne, hvor lyden kommer fra.
Hvis I ikke har problemr i familien med hørenedsættelse, så der er en arvelig faktor der spiller ind, så behøver du højst sandsynligt ikke at bekymre dig. Men en bekymring skal dog altid tages alvorligt.
Man kan godt lave en vurdering af hørelsen hos børn i 0-6 mdr´s alderen, hvis man mener der er begrundelse herfor. Det er en prøve som man laver på Børneklinikken i København. Jeg synes derfor at du skal ringe ind og tale med dem, da de er eksperter på dette område.
Adressen og telefonnr. er:
Børneklinikken
Kristianiagade 13
2100 København Ø
Tlf. 3317 3866
Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske