Brev:
Social udvikling - 10 mdr.
13. juni 2007
Alder:
10 mdr.
Social udvikling - 10 mdr.
Kære Helen
Min søn har aldrig været særlig glad for at være sammen med andre børn og har altid foretrukket min favn når vi har været i mødregruppe. Når vi har været nogen steder er han altid blevet ked af det hvis jeg har sat ham på gulvet for at lege. Trods at det aldrig har været et problem for ham at lege i længere tid alene når vi er hjemme.
Vi har været meget sammen med min veninde som har en søn på samme alder, men han har heller ikke villet "lege" sammen med ham, selvom de kender hinanden så godt.
Han bliver hurtigt ked af det og bryder sig ikke om hvis de andre børn kommer for tæt på. Han har været i dagpleje i over 1 måned og vil helst sidde for sig selv og observere eller lege alene. Hvis de andre kommer for tæt på eller er for voldsomme begynder han at græde og vil op til dagplejeren.
Han er født i uge 36+3 og har alle dage været en tryghedsnarkoman som sover i vores seng.
Man har aldrig måtte berøre hans hænder (han trækker dem til sig) og tit fjerner han også min hånd når jeg f.eks. ammer ham og nusning/massage har heller ikke været populært. Han er dog begyndt at tage imod mine hænder hvis jeg rækker ud efter dem og han vil op at stå, men ikke altid. Han kravler ikke endnu men trives ellers fint - pludrer, spiser og er en glad dreng! Han har siddet siden han var 5½ måned.
Hvad kan jeg gøre for at udvikle hans sociale færdigheder?
Er det "normalt" at nogen børn er så afvisende overfor andre børn?
Er det noget han mon vokser sig fra?
Med venlig hilsen og tak for en rigtig god hjemmeside
Sarah