Svar: Fladt og skævt kranie
18. januar 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Maria
Kranieknoglerne er blødest de første tre måneder og har derfor også lettere ved at "danne facon" i disse måneder. Men naturligvis kan I fortsat forsøge.
Hvis jeres søn er generet af stramme halsmuskler, fordi han ynder at have sit hoved i en bestemt retning, så synes jeg at I skal bede om at få en henvisning til en fysioterapeut. Spørg jeres sundhedsplejerske, om ikke der er ansat en i den kommune I bor - det mener jeg bestemt.
Hvorfor kun få sndhedsplejersker anbefaler støttepude ved jeg ikke. Det er jo forholdsvis nyt i Danmark og så vidt jeg ved er der kun lavet amerikanske undersøgelser over, hvordan de virker. Ting tager tid. Men det er da oplagt at I prøver dette.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske