Brev:
Fladt og skævt kranie
18. januar 2004
Alder:
3 mdr.
Fladt og skævt kranie
Jeg kan her i brevkassen læse, at det er vanskeligt at rette op på asymmetriske kranier efter tre månedersalderen.
Min søn er tre måneder og både skæv og flad. Han blev flad i vores forsøg på at rette op på en minimal skævhed. Vi har i tre uger lagt ham til at sove på siden, men han triller selv rundt om natten og drejer hovedet til den "forkerte" side.
Da kraniet som bekendt først er færdigudviklet i 1 års alderen, bør vi vel kunne rette lidt op på det endnu? Det har beskæftiget vores tanker siden første besøg af sundhedsplejersken.
Hvorfor er det kun nogle få sundhedsplejersker som anbefaler støttepuder? Vi har desværre først hørt om dem nu.
Venlig hilsen
Maria.