Brev:
Er vores datter for lille?
13. juni 2007
Alder:
18 mdr.
Er vores datter for lille?
Hej Helen
Min kæreste og jeg er lidt bekymret for, hvorvidt vores datter på 18,5 mdr. er "for lille".
Ved fødslen var hun meget lille, 2725g og 49 cm lang. Ved 1-års undersøgelsen var hun 72 cm lang og nu, hvor hun er ca. 1½ år gammel er hun 78 cm lang.
Vi har været inde og tjekke via jeres system, hvor høj hun vil være som voksen, hvis vi nu forudsætter at hun vokser max. 1 cm pr. måned de næste 4 mdr. og resultatet blev, at hun som voksen bliver 157 cm.....hvilket jo er ret lavt i dagens Danmark. Min kæreste og jeg hører godt nok ikke til de højeste, jeg er 165 cm og han er 178....men 157 cm, det synes jeg er lidt tankevækkende og lidt skræmmende.
Hun vejer 11,5 kg. og har lige siden fødslen taget flot på og spiser alt - hun er på ingen måder kræsen, men spiser det samme som os. Vi spiser en god varieret kost, så jeg mener, at hun får nok vitaminer m.v. Hun får selvfølgelig også den daglige vitaminpille.
Hun er en meget kvik pige, med et fantastisk gå-på-mod - ingen udfordring er for stor, hun går på med krum hals, også selvom "modstanderen" skulle være en af de store drenge i vuggestuen.
Ja, som du nok kan læse er vores bekymring med vores datter alene relateret til hendes højde, for alt andet er til ug :-)
Jeg glæder mig til at høre fra dig,
Med venlig hilsen
Jette