Svar: Vællingmængde
13. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Louise
Det er helt i orden at din datter får mellem 300-400ml vælling. Det du skal gå ud fra er at det kun er i to af dagens flasker du giver vælling. Nogle giver en flaske vælling i løbet af dagen fordi de oplever det gavnligt at barnet tager en lidt mere mættende flaske her, andre giver en flaske til natten - og begge dele er okay - det er altså bare max 2 flasker vælling dagligt ud af flasker hun ellers får og max 400ml ialt.
Din datters indtag lyder i øvrigt rigtig fint og helt alderssvarende. Ca 800ml i døgnet er det mange børn i 4 måneders alderen drikker og naturligvis skal der være plads til lidt fleksibilitet, så hun nogle dage drikker lidt mere og andre dage så lidt mindre:o)
Jeg ved at din datter synes bedre om smagen af vælling og derfor ofte drikker lidt større mængder af den end af den almindelige erstatning og det er altså helt okay, så længe I holder jer til at de max erstatter 2 af dagens øvrige flaskemåltider og max kommer op på 400ml.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske