Brev:
Dårlig sovevane? - 4 mdr.
18. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Dårlig sovevane? - 4 mdr.
Kære Helen
Min super-dejlige søn på 4 1/2 måned sover utrolig dårligt om natten. Det er anden gang jeg skriver og sidste gang mente du, at han var sulten og vi skulle begynde at give ham grød eller vælling. Grøden synes jeg ikke han var helt parat til, men vællingen derimod spiser han løs af... Han er blevet utrolig glad og tilfreds om dagen - det er bare skønt! Men om aftenen går det stadig helt galt. Han pjevser og pjevser fortsat efter han er blevet lagt i seng - og jeg er helt sikker på han ikke længere er sulten.
Det jeg tænkte på var, om han er blevet vant til at vågne hele tiden (dvs. han vågner ikke, han græder med lukkede øjne) og derfor skal have hjælp til at bryde den dårlige vane - eller er han for lille til det?
Vi har besluttet, at vente lidt med at gå ind til ham, når han pjevser om aftenen. Vi venter 1-3 minutter og han falder meget hurtigt til ro, når vi er hos ham, men han begynder igen, når vi går. Så venter vi igen og går så ind og trøster efter et par minutter. Så var det jeg tænkte, er han for lille til denne metode og kan vi godt forsætte en uge med det, for at se om det virker - uden at det skader ham?
Jeg glæder mig til at høre fra dig og tak for dine meget seriøse svar.
Kærlig hilsen Pia