Brev:
Ruller ikke - men ligger gerne på maven
18. januar 2004
Alder:
7 mdr.
Ruller ikke - men ligger gerne på maven
Nu er vores dreng over 7 måneder og han ruller stadig ikke. Han har gjort det i nogle dage i træk (og kun til højre fra maven) men har så igen glemt det. Han har altid været god til at ligge på maven og kan ligge optil 1 time og hygge sig på denne måde. Han har helt strakte arme og tit kommer numsen også op. Ryggen bliver også løftet kort indimellem. Han kommer nogengange lidt bagud på denne måde, ellers drejer han rundt om sig selv i en cirkel - stadig på maven.
Er det så vigtigt at han ruller, når han er så langt med de andre ting?
Han sidder ret godt, hvis vi sidder med benene rundt om ham - dvs hvis han koncentrerer sig om noget sidder han flot men hvis han ser noget rækker han med det samme ud efter det og vælter med det samme.
Pludring er vi heller ikke så langt med... han har sagt bababababa i flere måneder nu og snakker en del, men ikke i stavelser eller konsonanter - er det helt normalt? Vi taler meget med ham og synger osv.
Håber du kan hjælpe os..
Mange venlige hilsner