Brev:
Sparsom øjenkontakt
18. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Sparsom øjenkontakt
Jeg har en søn på 10 uger (født 6 uger før termin), der er meget svær at få øjenkontakt med. Jeg sidder ofte og snakker med ham, men kan kun en sjælden gang få øjenkontakt med ham og kun i meget få sekunder. Det virker som om han kigger igennem mig.
Han er også meget svært at knibe et smil ud af, selvom jeg laver nok så mange grimasser. Enkelte gange virker det som om han smiler til mig, men jeg er i tvivl om det bare er trækninger forårsaget af rumlen i maven.
Jeg er bekymret for om han udvikler sig som han skal.